وضعیت مالکیت ملک در اصفهان

وضعیت مالکیت ملک در اصفهان

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 267 | نویسنده : |

نکات حقوقی برای افزایش سن معامله املاک
در انجام معاملات ملکی در مقیاس بزرگ، لازم است طرفین معامله به جنبه های حقوقی پرونده توجه جدی داشته باشند. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

هنگام تجارت و سرمایه گذاری در زمین های غیرمسکونی و املاک خالی متروکه مراقب باشید. زیرا در این گونه اموال، احتمال کلاهبرداری، جعل، تصرف عدوانی و از اموال مشابه بسیار بیشتر است.

- به وضعیت مالکیت ملک و زمین قدیمی توجه کنید. بررسی کنید که ملک قدیمی در اختیار افراد دیگری غیر از مالک نباشد.

- از معامله در زمین های بزرگ که رأی کمیسیون های مربوطه و مؤثر در معاملات ملکی را ندارند، خودداری کنید. این کمیسیون ها شامل ماده 5 شهرداری (تعیین نوع کاربری املاک از قبیل مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی، کشاورزی، آموزشی و ...)، ماده 7 شهرداری (تعیین کاربری فضای سبز، باغ، باغ، باغ و ... کمیسیون ماده 12 زمین شهری (تعیین نوع زمین اعم از روباز، بایر، متروکه و ...) کمیسیون ماده 100 (تعیین وضعیت ساختمان، میزان تخلف، تغییر). استفاده، ساخت با مجوز یا بدون مجوز و ...) که باید قبل از معامله بررسی و بررسی شود. بودن.

قبل از انجام معامله، آخرین "سفارش طرح" را که آخرین و جدیدترین تغییرات کاربری یا ملک را تعیین می کند، از مالکان بخواهید.

از معامله و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات بزرگ با قراردادهای بلند مدت و وکالتنامه خودداری کنید. این معاملات بسیار پرخطر هستند.

- قبل از معامله املاک از نهادها و سازمان های ذیربط از قبیل منابع طبیعی، شهرداری، اداره اوقاف خاص و عام، سازمان مسکن و شهرسازی، سازمان اراضی کشور، دادگاه انقلاب، اداره ثبت، اداره تعاون مسکن، زمین شهری. سازمان ... بررسی و استعلام وضعیت ملک مورد نظر.

- از معاملات کلان املاکی که دارای موارد متعدد حقوقی اعم از ثبتی، حقوقی، کیفری و ... می باشد خودداری کنید.

-قبل از معامله به فونداسیون و ساختار کلی ساختمان توجه کنید و از برخورد با املاک بزرگ با پی های غیر استاندارد خودداری کنید. زیرا هزینه بازسازی این خانه ها بسیار بالاست. می توانید برای اطلاع از میزان رعایت استانداردها، قوانین و مقررات، نمونه برداری کنید، به کیفیت سقف و ستون ها، فونداسیون ها و ... توجه کنید و از کارشناسان کمک بگیرید.

- اگر برای ملک قدیمی سند جدیدی صادر شده است حتما نسبت به آن حساس باشید و دلایل آن را کشف کنید. مواردی مانند امکان توقیف مال، وراثت، افراز، افراز یا تقسیم اموال مشاع، امکان جایگزینی سند جدید با سند تک برگی جدید، به عبارتی سند تک برگی طبق دستور. دفاتر اسناد و املاک و ...، بارزترین دلایل هستند. نیاز به این حقیقت یاب ضروری است.

- قبل از معامله و سرمایه گذاری در املاک بزرگ موروثی، حتما با همه وراث آشنا شده و از هدف معامله آنها آگاه شوید.

پرهیز از تنظیم وکالت نامه بدون تنظیم وکالت در انواع معاملات ملکی در اصفهان خصوصاً در معاملات زمین و مستغلات ضروری است.

- قبل از انجام هر نوع معامله در خصوص زمین حتما با دقت و حوصله به همراه مالک (فروشنده) ملک را بازدید کنید و سعی کنید این بازدید حداقل بین نیم تا یک ساعت طول بکشد. تجربه نشان داده است که در این مدت اگر کلاهبرداری در میان باشد و فریب کلاهبرداران را بخورید، به احتمال زیاد صاحبان یا ذینفعان واقعی پیدا می شوند و یا به پرونده رسیدگی می شود.




می پسندم نمی پسندم

یک شنبه 8 خرداد 1401 -21:37 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: